השסע במחנות: האופטימית והדמוגרפיה בחברה הישראלית

איתי גדסי No Comments on השסע במחנות: האופטימית והדמוגרפיה בחברה הישראלית

מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה לחודש פברואר 2023 31% בלבד מהציבור הישראלי אופטימיים לגבי עתיד הביטחון של ישראל – ירידה חדה מ-46% בחודש שעבר; 19% ו-7% בלבד ממי שמיקמו עצמם במרכז ובשמאל בהתאמה, אופטימיים לגבי עתיד השלטון הדמוקרטי בישראל, לעומת 61% בימין

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השסעים בין המחנות הפוליטיים מתעצמים והחשש הבטחוני גובר: מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה לחודש פברואר 2023 31% בלבד מהציבור הישראלי אופטימיים לגבי עתיד הביטחון של ישראל – ירידה חדה מ-46% בחודש שעבר;
19% ו-7% בלבד ממי שמיקמו עצמם במרכז ובשמאל בהתאמה, אופטימיים לגבי עתיד השלטון הדמוקרטי בישראל, לעומת 61% בימין;

שיעור המגדירים את המצב הכללי של ישראל כרע או רע מאוד זינק מ-30% ל-47% מאז חודש אוקטובר 2022 – זהו הערך הגבוה ביותר של המגדירים את מצב המדינה כך מאז שנת 2007, מדידה שנערכה לאחר מלחמת לבנון השנייה. בציבור היהודי שיעור המתארים את המצב הכללי של המדינה כיום כרע או רע מאוד עלה מ-28% ל-43%, ובציבור הערבי מ-41% ל-66%.
עלייה מינואר לפברואר באחוז המדווחים על השתתפות במחאות – בקרב היהודים העלייה הייתה מ-15% ל-19% ובקרב הערבים מ-7% ל-14%.

49% מהמוחים מסכימים שמותר לא להגיע לשירות מילואים כחלק מהמחאה, לעומת 17% מהלא מוחים שמסכימים לכך;
למרות התגברות המחאה, חלה דווקא עלייה בשיעור הסבורים שהמחאה לא תוכל להשפיע על התקדמות תכנית לוין לרפורמה במשפט (מ-29% בינואר ל-32% בפברואר). עם זאת במצורף רוב קטן (55%) סבורים גם היום כי המחאה תוכל לרכך, לעכב או אפילו לבטל את מהלך זה.

(37%) ממצביעי מפלגות האופוזיציה חשבו ברצינות או פעלו לאחרונה להוצאת דרכון זר; כמחצית המשיבים מעריכים כי מצב המדינה נעשה גרוע יותר בתחום הביטחוני ובתחום הכלכלי מאז תחילת כהונת הממשלה הנוכחית. בתחום המדיני-דיפלומטי ובתחום המתחים בין הקבוצות בחברה, 52.5% ו-72% בהתאמה סבורים שחלה הרעה. אפילו בקרב מצביעי הקואליציה אין רוב הסבורים כי המצב כיום טוב יותר משהיה בממשלת בנט-לפיד בכל אחד מארבעת הנושאים.

רוב מהמשיבים שחושש כי הם או קרוביהם יפגעו מפיגוע בחודש הרמאדאן – כאשר תושבי יהודה ושומרון הביעו את החשש הרב ביותר להיפגע (73%), ותושבי ירושלים את מידת החשש הנמוכה ביותר, אם כי גם כאן מדובר ברוב (52%). גם בקרב המשיבים הערבים יש רוב שחוששים להיפגש מפיגוע (56%).



0 תגובות